تشکيل دومين نشست اعضاي ششمين دوره طرح ملي \"ايران مرز پر گهر\"

به گزارش ميراث آريا(chtn)به نقل از روابط عمومي مرکز گردشگري علمي - فرهنگي دانشجويان ايران (ايستا) – در دومين نشست شوراي سياستگزاري طرح ملي \"ايران مرز پرگهر\"، معاونين فرهنگي واحدهاي جهاددانشگاهي کرمان، مرکزي، علوم پزشکي شهيدبهشتي و مديران اجرايي واحدهاي صنعتي شريف و علم و فرهنگ که به عنوان واحدهاي نمونه در اجراي اين طرح معرفي شدند، طي حکمي توسط رياست جهاددانشگاهي به عنوان اعضاي شوراي عالي سياستگزاري طرح ملي \"ايران مرز پرگهر\" منصوب شدند.

در ابتداي اين نشست محمد حسين يادگاري، رئيس جهاددانشگاهي از طرح ملي \"ايران مرز پرگهر\" با عنوان \"ايران ساحت پرگهر\" ياد کرد و ضمن اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن در تجديد بيعت با آرمانهاي امام راحل (ره) و منويات مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: جاي جاي ايران عزيز مملو از سرمايه هاي ارزشمند علمي و انقلابي است.

وي اجراي طرح مذکور در دانشگاه ها را زمينه اي مناسب براي آشنايي هرچه بيشتر جوانان با مراکز علمي-فرهنگي دانست که زمينه ساز ايجاد روحيه خودباوري در ميان اين نسل از جامعه و به تبع آن تحقق شعار \"ما مي توانيم\" بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران مي شود.

رئيس جهاددانشگاهي، در پايان سخنان خود بر لزوم اهميت شناخت ميراث فرهنگي و هويت ايراني اسلامي در ميان نسل جوان و دانشجو تاکيد و خاطرنشان کرد: اين طرح بايد در سطح نهادها و واحدهاي جهاددانشگاهي نهادينه شود تا جامعه دانشگاهي با توانمنديها و اقدامات بزرگي که در سطح کشور انجام گرفته از نزديک آشنا شوند.

در ادامه اين نشست، منوچهر جهانيان دبير طرح ملي \"ايران مرز پرگهر\"و رئيس مرکز گردشگري علمي-فرهنگي دانشجويان ايران به معرفي مختصري از اين طرح پرداخت و گفت: ششمين دوره اين طرح با برگزاري بازديدهاي ملي و ميراث فرهنگي در 32 واحد معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي از آذر ماه سال جاري آغاز و تا پايان خرداد 1390 ادامه خواهد داشت.

عضو هيات علمي جهاددانشگاهي همچنين از طرح استاني کردن اردوها در برخي از واحدها خبر داد و تصريح کرد: اين طرح در 5 استان اردبيل، يزد، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختياري آغاز شده است که بصورت منطقه اي همه نواحي اطراف خود را پوشش مي دهد، بدين ترتيب که دانشجويان بومي در اين اردوها با تمامي مناطق استان خود از جمله نواحي ناشناخته و يا کمتر شناخته شده آشنا مي شوند.

دبير طرح ملي \"ايران مرز پرگهر\" اظهار داشت: اين طرح علاوه بر آشناسازي دانشجويان مي تواند در سطح بين المللي مطرح شود که ثمره آن جذب گردشگر، اشتغالزايي و رونق و توسعه آن منطقه است .

مهدي فيض، معاون فرهنگي جهاددانشگاهي نيز در اين نشست بر لزوم اجراي طرح \"ايران مرز پرگهر\" در قالب طرح هاي استاني با هدف مشارکت دادن دانشجويان بومي استان‌ها تاکيد کرد و آن را گامي مثبت براي اشتغالزايي اين دانشجويان ارزيابي کرد.

در پايان معاونين فرهنگي و مديران اجرايي جهت ارتقاي کيفي بازديدها پيشنهاداتي ارائه دادند که اهم آنها بدين قرارند: ارتقاء رشد علمي دانشجويان با افزايش بازديدهاي علمي، آشناسازي دانشجويان با افتخارات سرزمين خود از جمله چهره هاي ماندگار و نخبگان هر شهر در کنار بازديد از جاذبه هاي فرهنگي، تأکيد بر همکاري ميان حوزه هاي فرهنگي، آموزشي و پژوهشي.

خاطرنشان مي‌شود؛ طرح ملي ايران مرز پرگهر از سال 1384 به منظور آشنايي با طرح ها و پروژه هاي بزرگ ملي و دستاوردهاي انقلاب اسلامي با هدف تقويت روحيه خودباوري و ايجاد انگيزه در بين دانشجويان و دانشگاهيان در معاونت هاي فرهنگي سراسر کشور آغاز شد که طي آن دانشجويان از اماکن صنعتي، پروژه هاي ملي و مواريث تمدني کشور بازديد کردند و ششمين دوره اين طرح از تاريخ 10 آذرماه 1389 آغاز و تا پايان خردادماه 1390 ادامه دارد.
دانشجويان علاقمند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بيشتر به معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي سراسر کشور مراجعه کنند.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1389121043